22 Aralık 2009 Salı

İyi ve Kötü...



Evet yine bir alıntıyla karşınızdayım...Son zamanlarda bu harika adama ciddi anlamda takılmış durumdayım...
Paulo Coelho...

Tez yazarken okunmaması gerektiği konusundaki bütün tepkilere karşın dayanamadım :) Ne tez, ne de başka birşey deliler gibi roman okumamı engelleyemiyor işte...
Geçen gün yazarın en son kitabı 'Kazanan Yalnızdır' ı bitirdim. Oradan küçük bir kıssadan hisse de paylaşmıştım hatta sizlerle...

O bittiği gibi 'Şeytan ve Genç Kadın' ı aldım ve şuan bitmek üzere...Otobüs yolculuklarım uzun sürüyor malum :D Sanırım bütün romanlarını bitireceğim...Haydi bakalım...

Size 'Şeytan ve Genç Kadın' dan, belki de kitapçıya gittiğinizde kapağı açınca okumanızın en fazla 5 dk süreceği önsözden bir bölüm aktarmak istiyorum...Buraya yazdığımın özel bir tarafı yok, onu demek istiyorum! Neyse yazsam iyi olacak...

'' İyi ile Kötü'nün birbirinden ayrılmasıyla ilgili ilk söylence eski Perslerde ortaya çıkmıştır: Zaman Tanrısı, evreni yarattıktan sonra çevresindeki güzelliğin farkına varır, ancak çok önemli bir şeyin eksik olduğunu hisseder: Bütün bu güzelliklerin tadını birlikte çıkarabileceği biri yoktur.

Tam bin yıl, bir oğlu olsun diye dua eder. Dualarını kime yönelttiği söylencede açıkça belirtilmemiştir, aslında kendisi her şeyin hakimi, en güçlü ve tek efendisidir. Yine de dua eder ve sonunda gebe kalır.

Zaman Tanrısı dualarının kabul olduğunu anlar anlamaz bir oğul dilemiş olmaktan pişmanlık duyar, çünkü dengelerin ne kadar kolay bozulabileceğinin farkına varmıştır. Ama artık çok geçtir, oğlu doğmak üzeredir. Yalvarıp yakarsa da ancak karnında taşıdığı erkek çocuğun ikiye bölünmesini sağlayabilir.

Söylenceye göre, Tanrı'nın dualarına karşılık olarak İYİ (Hürmüz), pişmanlığına karşılık olarak da KÖTÜ (Ahriman) doğar: ikiz oğullar.

Kaygılar içindeki Zaman Tanrısı, rahminden ilk çıkanın Hürmüz olması için çabalar; amacı Hürmüz'ün kardeşine göz kulak olması ve Ahriman'ın evrende hiçbir şeye zarar vermemesidir. Yine de Ahriman, kurnaz ve becerikli olduğu için doğum sırasında Hürmüz'ü bir yana itmeyi ve yıldızların ışığını ilk gören bebek olmayı başarır.

Ne yapacağını bilemeyen Zaman Tanrısı, Hürmüz'e yardımcı olmaya karar verir: Hürmüz ile birlik olup savaşarak Ahriman'ı alt edecek ve onun dünyaya hakim olmasını engelleyecek insan ırkını yaratır.''

Evet Pers söylencesine göre, hepimiz sonunda Kötü'yü yenmek üzere İyi'nin müttefiki olarak bu dünyaya gelmişiz. Sizce??

Ben mitolojiyi çok seviyorum...Sizler de seviyorsunuzdur umarım...

0 yorum:

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com