18 Kasım 2009 Çarşamba

öğrendim..bu akşam çok şey öğrendim...

Çok uzun sayılabilecek bir süredir ailemden uzakta, çoğu zaman yalnız yaşadım...
Yalnız yürüdüm yollarda, karanlık sokaklarda da yürüdüm kimi zaman...
Yedi yıldır ilk defa bu akşam yüzleştim yalnız bir kadın olarak yaşamanın ne demek olduğuyla...

İki yıldır her akşam yürüdüğüm yol ana yola bağlı ve arada insanların daha seyrek geçtiği sadece 50 metrelik bir yolla bağlanan iki işlek ana caddeden geçerek otobüs durağına gidiyorum...

Bu akşam saat 18:30 da, iş çıkış saati gibi oldukça kalabalık bir saatte aynı yoldan durağa giderken, sözünü ettiğim 50 metrelik yol üzerinde bir anda arkamdan birisi garip sesler çıkartarak boğazıma sarıldı...bağırdım ve beni yere yatırdı... bağırdım, çırpındım...birşeyimi çalarsa yada daha kötüsünü yaparsa yüzünü göreyim diye kafamı çevirmeye çalıştım, sürekli bağırdım...yüzümün çevirdiğim tarafına gözümün üzerine deliler gibi vurdu...Boğazım yırtılana kadar çığlık attım...Hala çığlık atıyordum ki darbelerin kesildiğini farkedince kafamı kaldırdım, baktım kaçmıştı...kimse yoktu...lensim gözümden çıkmıştı, suratım dahası gözüm acıyordu...Şoktaydım biran önce uzaklaşmak için kalktım yürümeye başladım hızlı hızlı...Baktım hemen üstteki ana yolda yürüyen insanlar gördüm...Beni gördüler, garip garip baktılar...O boğazım yırtılana kadar attığım imdat çığlıklarını duymaması mümkün olmayan bu insanlar...sadece garip garip baktılar bana...

Hemen eve geldim çünkü yüzünü bile görememiştim bu psikopatın...Psikopat diyorum çünkü deli olması dışında hiçbir ihtimal gelmiyor aklıma...Çantam kenara fırlamıştı, içinde bilgisayar dahil herşey vardı ve hiçbir şeyimi çalmamıştı...sadece vurmuştu bana...

Eve geldiğimde gözüm çok kanlıydı ve morarmaya başladı..Doktora gittim acilden yeni geldim...Şükür ki gözümde ciddi bir problem yok. sadece çok morardı...

Bu kadarıyla kurtulduğuma şükrediyorum..

Ama bu da bana ders oldu...

Bu ülkede bir kadın hava kararınca sokaklarda, hatta ana caddede yürüyemezmiş öğrendim...

İnsanların hepsini insan olarak kabul etmek fazla Polyanna olmakmış...öğrendim...

Biri birisini sokağın ortasında doğrasa başını çevirip yardıma koşacak kadar 'insan' olabilen çok azmış, bulmak zormuş...öğrendim...

Kadın olmak zormuş...öğrendim...

11 yorum:

Fatih dedi ki...

Özlemcim çok çok geçmiş olsun. Kendini kesinlikle çok şanslı saymalısın. Şuan aklımdan o şerefsize öle küfürler etmek geçiyor ki anlatamam. Bu nasıl bir durum ya. Bu memlekette bir bayan olmak gerçekten çok zor. Bütün dünyada bu tip şeyler var ama bizim ülkemizde çok daha fazla. İnsanlar iyice piskopatlaştı. Ayrıca bencilleşti. Yardıma ihtiyac duyan bir insana nasıl yardım edilmez ya. Biz kesinlikle çağdaş bir ülke olamayız. Önce insanlarımızın bir kısmını içinde bulunduğu bu durumdan kurtarmamız lazım. Herkesin anası bacısı kız arkadaşı var. Böle bir durumda görüpte bir bayana yardım etmemekte şerefsizliktir.

Bir an önce bu durumu aklından çıkarmaya bak Özlem.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

hiiiii...çok geçmiş olsun çok üzüldüm canım :(

ne biçim bir toplum olduk :(
insanlar kendi güvenliği adına hiçbirşeye müdahale etmiyor ya.yarın belk de seni görenlerden birinin başına gelecek aynı olay.gerçekten çok üzüldüm :(

Ulfet Sahin dedi ki...

Okumaya başlamadan,teması farklı bir yazı ya da şiir bekliyordum aslında ama okurken ağzım metrelerce açıldı...İnanamıyorum...Çok şaşırdım...Şaşırmaktan kastım,yani şok oldum...Canım çok geçmiş olsun ama off...Ne denir ki...Tatlım yaşadığın o anı aklından çıkar ne olur...Evet zor ama inan buna benzer bir olay yaşadım...Ne olur tatlım...Ah ahh insanlarımızı okullarda sadece eğitiyoruz,onlara ahlak ve insanlık nedir öğretmiyoruz.Namus,şeref kavramlarını uluorta savunuyoruz laf ediyoruz da birisi yardım isteyince köşe bucak kaçıyoruz...Allah ıslah etsin...Tatlım yeniden yeniden çok geçmiş olsun...Ve bu zamanda ve her zamanda bayan olmak zor...Rabbim yüreklere merhamet versin...

peri.susamurum dedi ki...

Fatih, canlarım dalgaları aşmak ve noneless;

teşekkür ederim..geçti sayılır..sadece insanların yoğun olduğu yerlerden geçmeyi düşünüyorum artık ve mutlaka yanımda biber gazı taşımayı..bugün paranoya oldu gerçekten, arkama baka baka geldim eve kadar ama olması gerekiyormuş bunun da..çok iyi niyetli olmamam gerektiğini daha acı şekilde de öğrenebilirdim..

Bana saldıran kişiyi analiz etme fırsatım olmadı ama yaptığı şey sadece şiddet isteğini gidermek amaçlıydı..Gerçekten çok kötü durumda insanlar, şiddetten çıldırıyorlar, ölüyorlar, o da yetmiyor öldürüyorlar...

Allah hepimizi korusun..

casaubon dedi ki...

Bu ne ya?

Çok geçmiş olsun.

Valla şaşkınlıkla okudum. Umarım bir daha başına gelmez.

malumafatrus dedi ki...

Geçmiş olsun diyeceğim ama yarattığı korku sebepli pek geçeceğini sanmıyorum. Ne acı ki, haberlerde gördüğüm başımıza gelmez sandığımız herşey bu koca şehirde bir gün başımıza geliyor. Manyaklar ve sosyopatlar her yerde ama dediğin gibi sesini duyup da tuhaf tuhaf bakan insanlar daha vahim bir tabloyu sergiliyor. Ama şunu da belirtmeliyim, bu şehirde ailenle bile yaşasaydın başına gelebilirdi bu o yüzden kendine karamsar bir tablo çizme. Tabi şu da var yaşadıkların sonrasında koşa koşa annene sarılmaya giderdin. ( en azından ben öyle yapardım)

peri.susamurum dedi ki...

@casaubon

teşekkür ederim..umarım bir daha olmaz..kimsenin başına gelmez umarım!

@malumatfatrus

evet her yerdeler gerçekten..ailemle de olsam evli de olsam başıma gelebilirdi aynı şey ben de farkındayım..yanımda sürekli beni kollayacak birisiyle gezemem, hiçbir bayan sürekli bunu yapamaz...herkesin şansı açık olur da kimse böyle şeylerle karşılaşmaz dilerim..

Emrah Ateş dedi ki...

kadın olmak zor- çok zor
geçenlerde bir ahpabıma diyordum
eğer bir kadın bırakın tek başına gezmeyi,yanında bir erkekle bile sokakta rahatçana yürüyemiyorsa
o memleket memleket olmaktan çoktan çıkmıştır.

nora dedi ki...

Aman tanrım... cidden ne diyeceğimi bilemiyorum... Çok ama çok geçmiş olsun... gerçekten şanslıymışsınız... Böyle olayları duydukça tiksiniyorum insanlardan bir kez daha :(

Ne yazık ki dedikleriniz çok doğru bu memlekette gündüz vakti dahi olsa resmen kelle koltukta yaşıyoruz biz kadınlar... Lütfen dikkat edin kendinize...

Tekrar geçmiş olsun...

Serkan dedi ki...

çok çok geçmiş olsun gerçekten.

İnsanın sinirlenmemesi elde değil böyle durumlarda.

Tekrar geçmiş olsun. Dikkat ediniz kendinize.

Yasemin Ünsal dedi ki...

İnanamadım, bir daha okudum yazıyı, çok şaşırdım. Ya hayvanlar bile amaçsız yere hiçbir canlıya zarar vermez. Artık o adam hayvan ötesi bir şey olsa gerek. Çok üzüldüm.

Çok geçmiş olsun...

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com